Skip to main content

28 czerwca 2024 r. był dniem, który na długo pozostanie w pamięci Łodzian. Maszyna TBM Faustyna, niczym mechaniczny bohater, przebiła ścianę podziemnego przystanku Łódź Koziny, kończąc trzy czwarte swojej imponującej pracy. Wyobraź sobie polskie miasta, które tętnią życiem dzięki nowoczesnym i szybkim połączeniom kolejowym.

TBM Faustyna wydrążyła trzeci z czterech jednotorowych tuneli w rekordowym czasie 122 dni. Praca, która wcześniej trwała miesiącami, teraz jest realizowana z niesamowitą prędkością – 6 metrów tunelu dziennie! W trakcie tych działań usunięto ponad 45 tysięcy metrów sześciennych gruntu. To nie tylko liczby – to realna zmiana, która wpłynie na codzienne życie mieszkańców Łodzi.

Przenieśmy się myślami na chwilę do przyszłości. Szybsze i częstsze połączenia kolejowe, nowoczesne przystanki zintegrowane z komunikacją miejską, a także bezpieczniejsze podróże. To wszystko dzięki nieustannej pracy TBM Faustyna, która już niedługo rozpocznie budowę ostatniego tunelu w kierunku Łodzi Kaliskiej. Wyobraź sobie, jak łatwo będzie przemieszczać się po mieście, oszczędzając czas i ciesząc się komfortem podróży.

Śledź postępy prac na tunel-laczypolske.pl i zobacz, jak Łódź zmienia się na lepsze. Bądź na bieżąco z najnowszymi informacjami, planami i harmonogramami. Dołącz do nas w tej ekscytującej podróży ku lepszej komunikacji i wyższemu standardowi życia! Razem budujemy przyszłość – szybką, wygodną i bezpieczną!

– Budowa tunelu w Łodzi to nie tylko lokalny sukces, ale także ogromne osiągnięcie dla całego kraju. Tunel średnicowy stanowi kluczowy element projektu 'Udrożnienie Łódzkiego Węzła Kolejowego (TEN-T)’, który wzmocni sieć transportową w Polsce. Dzięki tej inwestycji, podróż pociągiem przez Łódź będzie szybsza i bardziej efektywna, co poprawi połączenia na kierunkach wschód-zachód oraz północ-południe – podkreślił minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

To oznacza lepszą integrację regionalną, zwiększoną mobilność mieszkańców oraz nowe możliwości dla biznesu i turystyki. Polska staje się krajem o coraz bardziej nowoczesnej i wydajnej infrastrukturze, co przyciąga inwestorów i sprzyja rozwojowi gospodarczemu.

TBM Faustyna nie jest sama. Tydzień temu drążenie wznowiła także większa maszyna TBM Katarzyna, pracująca przy głównym tunelu dwutorowym. Dzięki takim inwestycjom, przejazd pociągiem przez Łódź stanie się szybszy, a liczba połączeń znacząco wzrośnie.

ℹ️ Czytaj więcej –> Tarcza „Katarzyna”: Przełomowy Tunel, który Zjednoczy Polskę