Drążenie tuneli pod Pisarzową, które połączą Męcinę z Mordarką, to coś więcej niż inżynierski majstersztyk. To przełom dla mieszkańców Małopolski, lokalnego biznesu i całego regionu. Powstają dwa tunele – jeden dla pociągów, drugi ewakuacyjny – o łącznej długości niemal 4 kilometrów. Dzięki nim czas przejazdu z Limanowej do Nowego Sącza skróci się do zaledwie 20 minut.
– Krótsze podróże, ułatwiony transport towarów na południe, a także szansa na rozwój okolicznych miejscowości to tylko niektóre zalety tej inwestycji – podkreśla minister infrastruktury Dariusz Klimczak.
Inwestycja to część największego kolejowego projektu w tej części kraju – „Podłęże – Piekiełko”. W jego ramach powstanie łącznie 58 km nowej linii i zmodernizowanych zostanie 75 km istniejącej trasy. W sumie – 16 tuneli o długości 21 km oraz 4 tunele ewakuacyjne. To nowy szkielet komunikacyjny południowej Polski, który połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną.
Szybszy dojazd do pracy i szkoły, dynamiczny rozwój lokalnych firm, wzrost atrakcyjności turystycznej i nowe perspektywy dla całych społeczności – to konkretne efekty tej inwestycji. To nie tylko budowa infrastruktury. To budowa lepszego jutra.
To nie jest tylko projekt inżynieryjny. To wspólna inwestycja w przyszłość – Twoją, moją, naszą. Śledź postępy prac, rozmawiaj o tym w swojej społeczności, wspieraj rozwój regionu.
To się dzieje tu i teraz. I to ma znaczenie.