Skip to main content

Co wspólnego mają Mikołaj Kopernik, rakieta SpaceX, astronauta i kampania PR? Więcej, niż myślisz. Bo kiedy Polska myśli jak Kopernik, to nie tylko rusza Ziemię. Rusza w kosmos.

Zmienił bieg historii. Dziś jego myśl – niepokorna, śmiała, przełomowa – dosłownie leci w kosmos.

W 2025 roku na Międzynarodową Stację Kosmiczną poleci polski astronauta Sławosz Uznański-Wiśniewski. Razem z nim – symbolicznie – Mikołaj Kopernik. A dokładnie: faksymile jego słynnego diagramu z dzieła De revolutionibus orbium coelestium oraz specjalna naszywka kampanii „Myśl jak Kopernik. Myśl Polska.”

To wspólna inicjatywa ministra rozwoju i technologii Krzysztofa Paszyka oraz Europejskiej Agencji Kosmicznej, realizowana w ramach historycznej misji IGNIS.

Za tymi efektownymi obrazami – Kopernik w przestrzeni kosmicznej, polski emblemat, rakieta SpaceX – stoi coś więcej niż widowiskowy gest. Chodzi o nową narrację o Polsce. O kraju, który nie tylko śledzi gwiazdy, ale ma odwagę po nie sięgać.

– Polska zawsze była kreatywna i odważna. To Polak poruszył Ziemię, to Polacy rozbili mur dzielący Europę. A dziś Polak leci w kosmos. Sławosz to nasz ambasador – globalny i symboliczny – podkreśla minister rozwoju i technologii Krzysztof Paszyk.

Podczas misji Ax-4 przeprowadzonych zostanie aż 13 polskich eksperymentów naukowych – od innowacyjnych technologii, przez biologię kosmiczną, po inżynierię materiałową. To nie tylko spektakularna podróż, ale i dowód na to, że Polska aktywnie tworzy przyszłość nauki i technologii.

„Think like Copernicus. Think Poland” to nie tylko kampania. To nowa opowieść o Polsce. O kraju, który myśli samodzielnie, działa odważnie i zdecydowanie mierzy wysoko.