Skip to main content

Rozpoczynamy wielką zmianę na mapie kolejowej Polski. PKP Polskie Linie Kolejowe SA ogłosiły właśnie przetarg na budowę pierwszego odcinka nowej linii kolejowej w ramach ambitnego projektu „Podłęże – Piekiełko”! Tory połączą Szczyrzyc i Tymbark, prowadząc przez zapierające dech w piersiach tereny podgórskie, tunele, mosty oraz wiadukty. Cała trasa, która otworzy nowe możliwości podróżowania po Małopolsce i wpłynie na rozwój całej Polski, będzie gotowa już w 2029 roku!

To nie jest zwykły projekt infrastrukturalny – to prawdziwa transformacja w komunikacji kolejowej. Nowa linia kolejowa nr 622 połączy projektowaną stację Szczyrzyc z istniejącą stacją Tymbark na modernizowanej linii 104 (Chabówka – Nowy Sącz), dając możliwość szybkich i komfortowych podróży z Krakowa przez Limanową aż do Nowego Sącza. Projekt obejmuje także budowę nowoczesnej sieci trakcyjnej i wdrożenie zaawansowanego cyfrowego systemu sterowania ruchem pociągów, spełniającego najwyższe europejskie standardy. To inwestycja, która nie tylko zmieni komunikację w Małopolsce, ale również wpłynie na rozwój gospodarczy, turystyczny i ekologiczny całego kraju.

Wyobraź sobie podróż z Krakowa do Nowego Sącza w 60 minut, a do Zakopanego w zaledwie 90 minut! Nowa linia kolejowa nie tylko znacząco skróci czas przejazdu, ale również otworzy nowe perspektywy rozwoju turystyki i transportu w regionie, co przyczyni się do wzrostu gospodarczego całej Polski. Na trasie powstaną nowoczesne przystanki, dostosowane do potrzeb wszystkich pasażerów, w tym osób z ograniczoną mobilnością. To inwestycja, która otworzy drzwi do szybszej, wygodniejszej i bardziej ekologicznej komunikacji, wzmacniając pozycję Polski na europejskiej mapie transportowej.

Obserwuj nasze aktualizacje i bądź pierwszym, który dowie się o postępach budowy oraz wszystkich nowościach związanych z projektem „Podłęże – Piekiełko”. Ta inwestycja zrewolucjonizuje przyszłość podróżowania w Małopolsce i całej Polsce – dołącz do nas i bądź częścią tej zmiany!

– Wiele osób twierdziło, że do tej inwestycji nie dojdzie, dlatego dzisiaj informujemy o ogłoszeniu przetargu w Małopolsce, w pięknym Zakopanem, aby przekreślić wszelkiego rodzaju spekulacje. Mimo że to jedna z najdroższych inwestycji w naszym państwie o wartości ok. 12 miliardów złotych, mamy zabezpieczone na nią pieniądze – zarówno z KPO jak i z Krajowego Programu Kolejowego. Inwestycje zamierzamy sfinalizować do 2030 roku – powiedział Dariusz Klimczak, minister infrastruktury.

Fot. MI